tirsdag den 9. november 2010

Pasta med chorizo

Mutters alene hjemme, sulten, men ikke til de store kulinariske udskejelser. Kender du det? Jeg gik på rov i køleskabet, og brugte disse ingredienser på min pastaret:
  • Pasta til 1 person
  • 200 g cherrytomater
  • ½ chorizo
  • 1 skalotteløg eller ½ bananskalotte
  • 1 lille fed hvidløg
  • ½ chili (kan undlades, hvis du synes, at chorizo er stærkt nok)
  • salt
  • olie

Sådan frembragte jeg retten

Pastaen blev sat over at koge i rigeligt, letsaltet vand. Imens snittede jeg løg og hvidløg. Chilien blev hakket groft, og tomaterne blev halveret. Pølsen blev skåret i skiver, der blev halverede.

Jeg hældte pastaen over i et dørslag. mens vandet løb fra, hældte jeg olie i pastagryden, tilsatte løg, hvidløg og chili, som jeg stegte på uden, at det tog farve. I med pølse og tomater, som blev stegt godt igennem (tomaterne skal afgive væde og pølserne skifte farve). Til sidst hældte jeg pastaen tilbage i gryden og smagte til med salt.

Ikke dårligt af en alene-hjemme-ret :-)

1 kommentar: